050-8939030

הסכם הורות משותפת

הורות היא תמיד משימה מורכבת במיוחד (אבל גם מתגמלת מאוד). הורות משותפת, כלומר מצב שבו ההורים אינם בני זוג מלכתחילה, אולם מחליטים להביא לעולם ילד משותף, מייצרת מורכבות נוספת. בהתאם, גם כשיש אינטראקציה מצוינת בין מי שהחליטו להביא יחד ילד לעולם בלי לחיות יחד, מומלץ בחום לערוך הסכם הורות משותפת. לעו"ד אלינה ספיר ניסיון רחב היקף בגיבוש הסכמים המעגנים באופן חד ומדויק את ההסכמות וגם את האינטרסים המהותיים של שני הצדדים.

הדגשים החשובים בעריכת הסכם הורות משותפת

  • הריון – עוד לפני שהופכים להורים, חשוב לתת את הדעת על ההתנהלות במהלך 9 החודשים שבהם צומחים חיים חדשים ברחם. בפרט מומלץ לסכם מראש את זהות הרופא או הרופאה שילוו את האישה במהלך ההיריון, אילו בדיקות יבוצעו במהלכו, איך יתקבלו החלטות במקרים של סיבוכים שונים ועוד.
  • זמני שהות – נושא קריטי שחייב לקבל מענה מדויק לחלוטין. הכוונה היא לחלוקת הזמן שבו התינוק או התינוקת יימצאו אצל כל אחד מהפרטנרים להורות המשותפת, וכן גיבוש מנגנונים מוסכמים לשינוי (מפני שלאורך השנים ייתכנו כמובן שינויים).
  • חלוקת הנטל הכלכלי – כידוע, גידול ילד הוא גם אתגר כלכלי, ולכן רצוי מאוד לקבוע מראש כיצד יחולקו התשלומים בין ההורים (וגם איך ייקבעו ההוצאות הנחוצות).
  • מגורים – עוד סעיף שיופיע בכל הסכם הורות משותפת הוא הסכמות לגבי מקומות המגורים של שני ההורים ובפרט המרחק ביניהם.
  • מנגנונים לפתרון קונפליקטים – כפי שבין הורים שהם בני זוג עשויים לצוץ חילוקי דעות לגבי אופן גידול הילד (למשל סביב נושאי חינוך), כך ייתכנו קונפליקטים דומים גם בין הורים שאינם בני זוג. בהתאם יש לכלול בהסכם ההורות המשותפת מנגנונים שיספקו מענה למצבים אלה.

קשב רגיש וניסוחים בהירים וברורים

הסכם הורות משותפת חייב להיות מפורט מאוד, כך שיקיף את כל הנושאים הנ"ל ועוד סוגיות רבות אחרות שעשויות להיות רלוונטיות לכל שני בני אדם (או יותר) שמגדלים יחד ילד. בנוסף, ההסכם גם חייב להיות ברור לחלוטין ומדויק מאוד. עו"ד אלינה ספיר מקפידה על קשב רגיש לכל לקוחותיה, ובשילוב הבקיאות המקצועית המעמיקה שלה, והרצון לעזור באמת לכל אדם, התוצאה היא הסכם שמבטיח ראש שקט וגידול ילד ללא מתחים מיותרים.

 

 הסכם הורות משותפת

ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
הסכם הורות משותפת

עוד בנושא

הסכם הורות משותפת
הסכם הורות משותפת

הורות היא תמיד משימה מורכבת במיוחד (אבל גם מתגמלת מאוד). הורות משותפת, כלומר מצב שבו ההורים אינם בני זוג מלכתחילה, אולם מחליטים להביא לעולם ילד

קרא עוד »
הסכם ממון ידועים בציבור
הסכם ממון ידועים בציבור

ידועים בציבור הוא סטטוס שהולך והופך לרווח יותר ויותר. המעמד המשפטי הייחודי מחייב היערכות מושכלת, ובפרט מומלץ לחתום על הסכם המפרט את ההתנהלות הכלכלית של

קרא עוד »
עורך דין משפחה בגדרה
עורך דין משפחה בגדרה

משפחה היא המוסד החברתי הבסיסי ביותר ובאופן טבעי גם הנפוץ ביותר. במרבית המקרים מתאפיינת המשפחה באחדות מטרה, ובשיתוף פעולה הדוק ופורה למען האינטרסים המשותפים של

קרא עוד »
דילוג לתוכן