050-8939030

עריכת הסכם ממון

זוגיות, כמעט תמיד, כוללת גם פוטנציאל לקונפליקטים לצד ההרמוניה והאהבה. בפרט עלולים להתגלות חילוקי דעות נוקבים בנוגע לכסף, שמהווה משאב חיוני עבור כל אחד ואחת. הסכם ממון הוא הדרך היעילה ביותר לנטרל מראש כל מוקש אפשרי ולהגיע להסכמות מחייבות עוד לפני החתונה (אם כי ניתן לערוך הסכם שכזה גם לזוגות נשואים). עבור זוגות שחיים ביחד אבל לא מתחתנים באופן רשמי, עריכת הסכם ממון היא גם הוכחה לחיים משותפים עבור המוסדות הרלוונטיים. עו"ד אלינה ספיר אמונה על עריכת הסכמים תוך התייחסות לכל הסוגיות החשובות מנקודת מבט מקיפה שמבטיחה הסכם ממון אופטימלי.

על מה חשוב לתת את הדעת לקראת עריכת הסכם ממון?

  • רכוש קיים – הסיבה העיקרית לעריכתם של הסכמי ממון היא הגנה על רכוש שצבר אחד הצדדים עוד בטרם החתונה, ולמעשה עוד לפני ההיכרות. חשוב לפרט את כל הנכסים שעבורם נדרשת הגנה זו.
  • רכוש עתידי – עריכת הסכם ממון, בין אם לפני הנישואין ובין אם כשהזוג כבר נשוי, היא הזדמנות מצוינת לעגן בחוזה כתוב וחתום הסכמות גם לגבי רכוש עתידי שיצבור כל אחד מהצדדים. מאחר שאין דרך לדעת בוודאות אילו סוגי נכסים יצברו בני הזוג, ואיך הם יגיעו לרשותם, חשוב להיעזר בעו"ד מנוסה וכך להבטיח מענה מדויק לכל תרחיש.
  • הבטחת עתידם של ילדים מנישואים קודמים – עוד סיבה נפוצה לעריכת הסכם ממון היא כשמדובר על פרק ב', ואחד מבני הזוג מעוניין לעגן את הזכויות של הילדים מהנישואין הראשונים.
  • הסכמות לגבי התנהלות החיים המשותפים – אמנם השם הוא 'הסכם ממון', ועיקר תשומת הלב מופנית לסעיפים הכספיים, אבל החוזה עשוי לכלול גם הסכמות בנושאים אחרים – למשל אופן חינוך הילדים, מנגנון לגיבוש הסכמות במקרה של פרידה בנוגע לגידול הילדים ועוד.

שירות קשוב ומסור

עריכת הסכם ממון מחייבת לא רק בקיאות טכנית אלא גם יכולות בין-אישיות גבוהות – על-מנת להוביל לחוזה שיספק את רצונם של שני בני הזוג גם יחד ולא יפגע בזוגיות הטובה באותו רגע נתון. זוהי אחת התכונות הדומיננטיות של עו"ד אלינה ספיר, עורכת דין לענייני משפחה שחרטה על דגלה את המחויבות לשירות קשוב ומסור, ולא פחות חשוב, כזה המבוסס על תקשורת מקרבת שהיא משאב קריטי עבור הסכמי ממון.

עריכת הסכם ממון

ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
עריכת הסכם ממון

עוד בנושא

הסכם הורות משותפת
הסכם הורות משותפת

הורות היא תמיד משימה מורכבת במיוחד (אבל גם מתגמלת מאוד). הורות משותפת, כלומר מצב שבו ההורים אינם בני זוג מלכתחילה, אולם מחליטים להביא לעולם ילד

קרא עוד »
הסכם ממון ידועים בציבור
הסכם ממון ידועים בציבור

ידועים בציבור הוא סטטוס שהולך והופך לרווח יותר ויותר. המעמד המשפטי הייחודי מחייב היערכות מושכלת, ובפרט מומלץ לחתום על הסכם המפרט את ההתנהלות הכלכלית של

קרא עוד »
עורך דין משפחה בגדרה
עורך דין משפחה בגדרה

משפחה היא המוסד החברתי הבסיסי ביותר ובאופן טבעי גם הנפוץ ביותר. במרבית המקרים מתאפיינת המשפחה באחדות מטרה, ובשיתוף פעולה הדוק ופורה למען האינטרסים המשותפים של

קרא עוד »
דילוג לתוכן