050-8939030

הסכם ממון ידועים בציבור

ידועים בציבור הוא סטטוס שהולך והופך לרווח יותר ויותר. המעמד המשפטי הייחודי מחייב היערכות מושכלת, ובפרט מומלץ לחתום על הסכם המפרט את ההתנהלות הכלכלית של בני הזוג – גם כיחידה אחת וגם כל אחד בפני עצמו. למעשה רק לאחר חתימה על הסכם ממון ידועים בציבור יכולים להיות רגועים באמת, ולדעת שהאינטרסים שלהם, כאמור גם כזוג וגם כיחידים, מוגנים לחלוטין. עריכת הסכמי ממון לידועים בציבור היא אחד מתחומי המומחיות של עו"ד אלינה ספיר, שמביאה לידי ביטוי גם מחויבות אמיתית לספק ללקוחותיה את מלוא התועלת האפשרית הטמונה בהסכמים אלה.

הסכם ממון ידועים בציבור – דגשים חשובים

  • תקפות – הסכם ממון שנחתם ע"י ידועים בציבור הופך באופן אוטומטי לתקף מרגע החתימה המשותפת עפ"י חוק החוזים ואין חובה להגיש אותו לאישור בית המשפט, אולם אישור של בית משפט לענייני משפחה מונע טענות עתידיות לגבי תקפות ההסכם ויש לקחת זאת בחשבון.
  • שקיפות – הסכם ממון ידועים בציבור הוא חוזה לכל דבר, ועל כן חלים עליו דיני החוזים. בפרט, חובה להימנע מכל מצג שווא או הטעיה, מפני שבמקרים אלה ניתן יהיה לבטל את ההסכם.
  • בהירות – המטרה של הסכמי ממון, גם בין זוגות נשואים וגם בין ידועים בציבור, היא לייצר בהירות מלאה בכל הנוגע לבעלות על הרכוש – זה שנצבר לפני תחילת ההיכרות ע"י כל אחד משני הצדדים, וזה שמצטבר ויצטבר במהלך החיים המשותפים. ניתן להחיל הפרדה מוחלטת וניתן להחליט כי רכוש שנצבר תוך כדי חיים משותפים יהיה משותף, ואפשר גם להחיל כללים ספציפיים על כל נכס ועל כל תרחיש, והכל עפ"י מה שמתאים לכל זוג וזוג.

ניסוחים מוקפדים והתייחסות מעמיקה לכל סוגיה רלוונטית

כאמור, כשיש הסכם ממון ידועים בציבור, הזוג יכול באופן רגוע להתמסר לזוגיות ולחיים המשותפים ללא חשש מפני נזק כלכלי. בהתאם, למרות שלכאורה חתימה על הסכם מנוגדת לרומנטיקה, בפועל הסכם שכזה מעצים את הקשר. עו"ד אלינה ספיר מסייעת לזוגות של ידועים בציבור להבין מהם האינטרסים המהותיים שעליהם ניתן וכדאי להגן באמצעות הסכם ממון, מקפידה על התייחסות מעמיקה לכל פרט רלוונטי ולכל נושא שעולה על הפרק, ובנוסף אמונה על ניסוחים מדויקים שלא משאירים מקום לפרשנות – כך שההסכם שייחתם יהיה המקיף ביותר והטוב ביותר האפשרי.

הסכם ממון ידועים בציבור

הסכם ידועים בציבור

במאה ה-21 ישנם זוגות רבים שחיים יחד, מתוך מחויבות אמיתית זה לזו, או זה לזה, גם מבלי להינשא באופן רשמי. מדינת ישראל מכירה במעמד של "ידועים בציבור", אבל במקביל עלולה להקשות על זוגות אלה את מיצוי הזכויות עד שלא יוכיחו מעל לכל ספק את עומק היחסים ביניהם. הסכם ידועים בציבור מבטיח הכרה מלאה ומקל על ההתנהלות מול הרשויות במקרים שונים, ובנוסף מספק עוד תועלת יקרת ערך: עיגון בכתב של ההסכמות בין בני הזוג כך שיימנעו קונפליקטים מיותרים בהמשך הדרך. עו"ד אלינה ספיר אמונה על עריכת הסכמים בין ידועים בציבור, מתוך קשב מלא לשני בני הזוג וניסיון רחב היקף בתחום.

הדגשים העיקריים לגבי הסכם ידועים בציבור

  • רכוש נפרד ורכוש משותף – ברוב המקרים, המרכיב המשמעותי ביותר בהסכם בין ידועים בציבור הוא הגדרות ברורות ומדויקות של הרכוש הנפרד והרכוש המשותף. בפרט נדרשת התייחסות מקיפה לכך כשמדובר על אנשים בשלבים מתקדמים בחיים שכבר צברו לא מעט נכסים עוד לפני ההיכרות.
  • הגנה על האינטרסים של הילדים – כשלאחד מבני הזוג או לשניהם יש ילדים ממערכות יחסים קודמים בנוסף לעיתים לילדים משותפים. ולכן, במשפחות מורכבות מעין אלה, מומלץ בחום לכלול בהסכם גם סעיפים המונעים פגיעה באינטרסים שלהם. הסכם שלוקח בחשבון גם את הילדים, מפוגג חששות ומסייע להם לקבל את הזוגיות.
  • השלמה על-ידי צוואה – הסכם ידועים בציבור תקף כל עוד שני הצדדים בחיים (או עד שהוא מבוטל, על בסיס הסכמה הדדית בין שני בני הזוג). הסכמים מסוג זה לא יכולים לכלול הנחיות לגבי חלוקת נכסים לאחר המוות, ולכן על-מנת להבטיח ראש שקט גם בסוגיה זו, מומלץ לערוך במקביל צוואה שתקבע את אופן חלוקת העיזבון במקרה של מוות. ניתן לערוך צוואות נפרדות וניתן לערוך צוואה הדדית.

הסכם מקיף וניסוחים בהירים וברורים

הסכם ידועים בציבור הוא מעין תעודת ביטוח לשני בני הזוג. כמו כן הוא מייצר שקיפות מלאה, שנדרשת גם היא בכל מערכת יחסים משמעותית. על-מנת שההסכם ימלא את ייעודו, גם בהווה וגם אם תתרחש פרידה, נדרשת התייחסות מקיפה לכל פרט רלוונטי. דגש נוסף הוא ניסוחים בהירים וברורים שלא מותירים מקום לפרשנויות שונות. עו"ד אלינה ספיר, בזכות הניסיון הרב והדיוק המוחלט שמאפיין את עבודתה, עורכת הסכמים שעומדים בקריטריונים הנ"ל ובהתאם ממלאים את ייעודם.

 הסכם ידועים בציבור

ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
הסכם ממון ידועים בציבור

עוד בנושא

הסכם הורות משותפת
הסכם הורות משותפת

הורות היא תמיד משימה מורכבת במיוחד (אבל גם מתגמלת מאוד). הורות משותפת, כלומר מצב שבו ההורים אינם בני זוג מלכתחילה, אולם מחליטים להביא לעולם ילד

קרא עוד »
הסכם ממון ידועים בציבור
הסכם ממון ידועים בציבור

ידועים בציבור הוא סטטוס שהולך והופך לרווח יותר ויותר. המעמד המשפטי הייחודי מחייב היערכות מושכלת, ובפרט מומלץ לחתום על הסכם המפרט את ההתנהלות הכלכלית של

קרא עוד »
עורך דין משפחה בגדרה
עורך דין משפחה בגדרה

משפחה היא המוסד החברתי הבסיסי ביותר ובאופן טבעי גם הנפוץ ביותר. במרבית המקרים מתאפיינת המשפחה באחדות מטרה, ובשיתוף פעולה הדוק ופורה למען האינטרסים המשותפים של

קרא עוד »
דילוג לתוכן